MacBook’lardaki Apple Logosu Neden Artık Yanmıyor?
Yeni bir eser çıkar çıkmaz dikkatleri üzerine çeken ve bu sayede satış rekorları kıran Apple, elbette dünyanın en bilinen markalarından biri ve tasarımlarıyla adeta teknolojinin yönünü değiştiriyorkalite.
Peki dünya devi Apple’ın ihtişamıyla dikkat çeken MacBook’larına ne oldu? Bu logoların ışıkları söndürüldü ve yerlerine ayna benzeri logolar getirildi.alınmış?
12 inç MacBook piyasaya çıktığında 13,1 milimetrelik MacBook Air’den %24 daha inceydi ancak bu çarpıcı yenilik, markanın klasik özelliklerinden bazılarından taviz vermesine neden oldu.
Örneğin, Apple’ın klasiği makas tasarımı yerine kelebek düzeneklere sahiptir, yeni bir harika ince klavye tasarlaması bekleniyordu ancak klavyelerde çarpıcı bir yenilik getireceği iddia edilen bu tasarım beklendiği gibi olmadı.
Kelebek dizisi klavyeleri önemli ölçüde kusurluydu ve sonunda Apple çareyi makas klavyelere dönmekte buldu. 12 inç MacBook’un bu noktada değişen bir diğer özelliği de ışıksız Apple logosu oldu.
Bu Apple logosunun yaydığı ışık birkaç sorunu da beraberinde getirdi.
Birincisi, ekranın arkasında güçlü bir ışık kaynağı varsa, ekranın ortasındaki logo ince ve sıcak bir noktadır. şeklinde görmek için. Apple’ın bu ışıltılı logosu, ekranın arka ışığının parlamasına ve ayrıca dışarıdan ışığın girmesine izin veren şeffaf bir manzaraya neden oldu.
Bu sorunlar MacBook’u dışarıda kullanmaktan kaynaklanır, yanlışlıkları renklendirmek Bu da neden olabileceği anlamına geliyordu ve bu nedenle olası bu soruna bir son vermek isteyen Apple, ekranın kasasını tamamen kapatmak zorunda kaldı. Bu, yarı saydam logonun tasarımdan tamamen çıkarılması gerektiği anlamına geliyordu.
Ekranın işlevi, bu parlayan logodan çok daha değerliydi.
eskiden piksellerinin arkasında bir afterlight ve bu piksellerin yalnızca ışığı renklendirdiği bir LCD ekranTeknolojinin ilerlemesi ile birlikte Apple, OLED veya AMOLED panellere geçmek zorunda kaldı.
Bu OLED’lerin bunun yerine arkadan aydınlatmaya ihtiyacı yoktur kendi ışıklarını üretebilecek . Beyaz arka ışık olmadan parlayan beyaz logosuna sahip olamayan Apple bu nedenle bu ışık huzmesinden vazgeçti.
Sürekli değişim ve gelişim peşinde olan Apple için bu ışıklı logo, yeni modellerin daha ince ve hafif olmasında da sorun yarattı.
Ekran formunda çok daha fazla yer kaplıyordu ve yarı saydam bir fiber olan bu logo, ekranı kalınlaştırmak için sebep oluyordu. Ayrıca sadece reklam ve pazarlama amacına hizmet etmekte olup, başka herhangi bir işlevsellik sözü vermemektedir.
Ünlü logonun ışıklarının sönmesinin bir diğer sebebi de tamamen estetik sebeplerdi.
1999 yılında PowerBook G3 ile başlayan akım, Apple için bir geri dönüşe dönüştü ve bu doğrultuda Steve Jobs, Apple’a yeni itibaryaratmaya kararlıydı.
Son on yıldır müşterilerinin gözünde düşüş yaşayan Apple, “Farklı Düşün” adlı bir reklam kampanyası başlattı. iMac ve PowerBook gibi yeni bilgisayar tasarımları içinkollarını sıvadı.
Bu modellerde ilk kez parlayan bir Apple logosu kullanıldı ve bu marka bilinirliği, müşteri çekmesi gereken Apple için paha biçilmezdi. Ayrıca kalabalık ortamlarda insanların gözünde parladığı için, dikkat noktasındaoldukça başarılıydı.
Ama şimdi durum oldukça farklı.
Örneğin hemen hemen tüm kulaklık üreticilerinin hızla kendi logolarını işlerine koyduğu düşünülürse, insanların gözleri AirPods Max’te de bir logoAradı ama orada değildi.
Apple ayrıca 2004 yılından bu yana ilk kez 24 inçlik iMac ile yaptığı işin ön kısmından logosunu kaldırdı çünkü artık logolarını öne çıkarmasına gerek kalmamıştı. Kısaca dikkat çekmek veya diğer markalardan müşteri çekmekbir amacı yoktu.