Haber

TFF Başkanı Büyükekşi, Antalya’da düzenlenen “WL Convention” organizasyonunda konuştu

Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Hem ülkemizdeki kulüplerin hem de dünyanın en önemli liglerinin takım ve milli takımlarının altyapılarını inceleyerek Türkiye’ye yakışır bir altyapı modeli oluşturmak istiyoruz. Avrupa.” dedim.

Büyükekşi, “Antalya’nın Ev Sahipliğinde Kış Ligi Konvansiyonu” Antalya’da bir otelde düzenlendi Spor(WL Convention)”, dünyada en çok tanınan sporun futbol olduğunu hatırlattı.

Futbolu sadece spor olarak tanımlamanın yeterli olmadığını belirten Büyükekşi, “Milyarlarca dolarlık yayın gelirleri, sponsorluk ve reklam anlaşmaları, maç günü gelirleri, futbolcu sözleşmeleri ve etkileşim içinde olduğu yan sektörlerle futbol artık birer spor haline dönüşmüştür. endüstriyel bir iş koludur.Futbol bu sayede hem ülke ekonomisine hem de şehirlerin ekonomisine katkı sağlamıştır.Katkısı inanılmaz boyutlara ulaşmıştır.” dedi.

Antalya’nın iklimi, denizi, kumu, güneşi, tarihi güzellikleri, lüks tesisleri ve ulaşım kolaylığı ile dünyanın ve Türkiye’nin gözbebeği olduğunu ifade eden Büyükekşi, futbol turizminde dünyanın en değerli merkezlerinden biri. turizm için “ölü mevsim” olarak kabul edilen kış ayları. Bunlardan biri olan Antalya’da yaklaşık 1500 personelin kamp yapabildiğini belirtti.

“Antalya gibi futbol turizmi yapan şehirlerin çoğalmasını istiyoruz”

Mehmet Büyükekşi, 2022 FIFA Dünya Kupası nedeniyle liglere verilen ortada yer alan Napoli, Crystal Palace, Hull City, Medipol Başakşehir ve Trabzonspor’un Antalya’da düzenlenen futbol turnuvalarında gayret sarf ettiğini hatırlatarak, “TFF olarak, Ülkemizde Antalya gibi futbol turizmi yapan şehirlerin sayısının artmasını istiyoruz.” dedim.

TFF Lider, yaz aylarında iklim şartlarından dolayı takımların Avrupa’da kamp yapmayı tercih ettiğini, Karadeniz bölgesinin ise yapılacak spor ve konaklama tesisleri ile Türkiye’den ve yurtdışından gelen takımlar için kamp alanına dönüşebileceğini kaydetti.

“En büyük sorun kulüplerimizin ekonomik sorunları”

TFF olarak altyapıya çok önem verdiklerini ve 2023-2024 futbol sezonunda Futbol Akademi Projesinde Üst Lig gruplarına zorunluluk getireceklerini belirten Büyükekşi, “Alt yapılarda yapacağımız incelemelerle Hem ülkemizdeki kulüplerin hem de Avrupa’nın en önemli liglerinin takımlarının ve milli takımlarının Türkiye’ye yakışır bir altyapı modeli oluşturmak istiyoruz.” dedim.

Büyükekşi, bu amaçla önümüzdeki hafta Belçika ve Hollanda’da incelemelerde bulunacaklarını bildirdi.

Türkiye’de ziyaret ettikleri bazı kulüplerin tesis açısından çok iyi olduğunu belirten Büyükekşi, bazı kulüplerin imkanlarının yetersiz olduğunu gördüklerini, tüm kulüplere yetenekli ve başarılı futbolcular yetiştirerek kendi kaynaklarına odaklanmayı hedeflediklerini söyledi. .

En büyük sorunun kulüplerin ekonomik sorunları olduğunu vurgulayan Büyükekşi, şöyle devam etti:

“Birçok kulübümüz ekonomileri kötü olduğu için çok büyük bir borç altında çalışıyor. Bu borcu geri ödeyemiyorlar. Bu nedenle amacımız kendi kaynaklarımıza dönmek ve A takıma her yıl iki oyuncu yetiştirmeyi hedefliyoruz. Altyapı görüşmeleri yapıyoruz, gelecek yıl onların da istekleri doğrultusunda B Grubu’na girmelerine izin vereceğiz.Böylece sadece kulüplerimiz değil, milli takımımız da altyapıdan gelen oyuncularla daha kaliteli ve daha iyi oyunculara sahip olacak. Türkiye’de her takımın altyapısından yetişen oyuncular milli takımımız için önemli bir kapasite oluşturmuş olacak.Futbol Akademisi Projesi ile yüksek meblağlar ödeyerek oyuncu transfer etmek yerine sürdürülebilir başarıyı yakalayabilecek bir sistem oluşturmak istiyoruz. Bu sistemle futbolcuların sadece A takımda oynaması değil, genç oyuncuları belli bir süre sonra Avrupa’ya transfer ederek ekonomilerine katkı sağlamaları da mümkün oluyor.

“Spor stratejileri ile dinamik bir yapı”

Gençlik ve Spor Bakanlığı Uluslararası Kuruluşlar ve Dış İlişkiler Genel Müdürü Ahmet Temurci, sporun fiziksel aktivitenin çok ötesinde bir olgu ve dev bir sektör haline geldiğini söyledi.

Temurci, günümüzde sporun sadece rekabetten ibaret olmadığına dikkat çekerek, “Spor, pazarlaması, gelecek planlaması ve stratejileriyle dinamik bir yapıdır. Spor yapısının içinde markalar, organizasyonlar, idoller ve sosyal sorumluluk projeleri vardır. Bu dünya sınırlarını her geçen gün genişletmeye devam ediyor.” dedim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu