Teknoloji

Phew Phew Phew Menajerimi Çek Tetikleyici: Enis Kirazoğlu’nun Oyun Anomalisi Agent’ını İnceledik

Phew Phew OyunlarıEditörünüz Oğuzhan olarak firmanın oyunu Anomaly Agent’ı çıktığı günden bu yana yazıyorsunuz. İki kere bitirmeyin Şansım oldu. Rağmen Enis Kirazoğlu’na ulaşamasak daBu beni oyunu oynamaktan alıkoymadı (biraz kırıldık…).

Bu süreçte yaşadıklarım İyi kötü Tüm tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. İstiyorsan gel oyunu oyna. incelemekYavaş yavaş başlayalım:

Dikkat! Bu içerik biraz spoiler içermektedir, eğer oyunu şu anda oynamadıysanız veya bitirmediyseniz içerikten hemen ayrılmanız gerekmektedir.

Matrix serisinden çıkmış bir şey gibi…

Spoiler vermeden oyunun hikayesine kısaca değinecek olursam; “GÜN” Bizim bir organizasyonumuz var ve bu organizasyonun misyonu dışarıdaki anormallikleri ortadan kaldırarak hayatın normal bir akışta devam etmesini sağlamaktır. Biz de bu organizasyonda çalışıyoruz. “Ajan 70”Kod isimli bir karakteri canlandırıyoruz.

Son anomali görevimizi tamamladık ve terfi al ve emekli olTam çıkıyoruz derken 4 anormallik tespit edildi ve terfi öncesi son görev olarak; Bu 4 anormalliği yok etmemiz lazım Gereklidir. Böylece maceramıza başlıyoruz.

Oyunda her zaman farklı anormalliklerle karşılaşıyoruz, bir yandan da klon ajanları ile Savaşmak zorundayız. Bu casuslar aynı Matrix filmlerinde Casus SmithBazen birleşip güçlenirler.

Bazen dünyamız huysuz Olur. Şahsen bu sebeplerden dolayı oyunu oynarken Matris havasıBunu hissettim ve gerçekten takdir edilecek bir duyguydu.

Oyunun sanat tasarımının en dikkat çekici unsurlarından biri olduğunu düşünüyorum.

Ölü Hücreler, Miami Yardım Hattı, Küfür gibiBenzersiz tasarımlara sahip 2D oyunları oynamayı seven biri olarak bu oyunun sanat tasarımını çok seviyorum. BayıldımSöyleyebilirim.

Özellikle beğeniyorum siberpunk temasıpiksel biçiminde, çok güzel renk paleti ve çizimlerle Oyunun atmosferine doğrudan dalmanız için tasarladılar. Sağda ve solda gördükleriniz neon ışıklı tabelalaryerler de bunu destekliyor.

Dahası karakter tasarımları Şunu belirtmeden geçemeyeceğim. Her karaktere çizimlerle tam anlamıyla farklı bir karakter veriliyor. kişilik yarattı. Zaman zaman bazı tasarımlara güldüm. Yani grafik açısından benden tam puanalmayı başardı.

Sesleri ve müzikleri gerçekten birer başyapıt.

Oyunun atmosferini yansıtan bir diğer unsur ise kesinlikle müzikleri. Oyunun müziği çok güzelAyrı bir başlıkta değinmek istedim. Synthwave ve siberpunk tarzında,Tamamen bu oyunun ruhuna uygun olarak seçilip yapıldılar.

Kısaca oyuna her zaman ayak uydurmanızı, sıkılmamanızı, aksiyon ve hikaye anlarının oldukça anlamlı ve keyifli geçmesini sağlar. Gerçekten ustaca Bir iş başarmışlar, bunu tebrik etmek lazım. Hatta boş zamanlarımda bazı müziklerini tekrar çalıp dinlemeyi bile düşünüyorum.

Diyaloglar ve hikaye çok güzel yazılmış.

Hikaye, fotoğraflarda görüldüğü gibi her zaman Metin tabanlı ilerlemektedir.Ama oyundaki diyalog sistemini o kadar güzel işlemişler ki, hikayeye hiçbir etkisi olmasa da yanıt verebilmeleri benim için artı bir nokta. (Aşağıda duygu puanlarından bahsedeceğim.)

Bu sayede hem hikayeye dahil oluyorsunuz hem de verebileceğiniz komik yanıtlar Ve sen gülmekten ölüyorsun. Özellikle tekme attığım mezhep lideri, Gerçekten keyifli vakit geçirmemizi sağladı. Bir casusluk oyununda bu kadar güldüğümü iddia edemem.

Biraz oynanış ve mekaniklerden bahsedelim:

Aslında yazdıklarımı muhtemelen az çok anladınız ama tekrarlamak gerekirse Anomali Ajanı; yerlerde basit bulmacalarave bazen Ciddi refleksler gerektiren parkur mekaniğimal sahibi, 2D aksiyon ve maceraoyun.

Oyunda ilerledikçe her zaman yeni yetenekler ve kombinasyonlar kazanıyorsun. Öldürdüğümüz her ana ve mini boss’tan sonra etkili kombo yetenekleri içeren kapsüller düşüyor.

Ayrıca kapsüllerin dışındaki hikayede ilerledikçe görevimizde bize eşlik eden karakterler sayesinde oynama şeklimizi değiştirecek. diğer beceriler deBiz kazanıyoruz.

Bunların dışında savaş sistemi iyileştirildi patlayıcı, patlayıcı Bir şeyleri şekillendirmek için özel yeteneklerimiz var. Makul bir bekleme süresi ve tuş kombinasyonu ile düşmanlara çok güçlü hasarlar verebilirsiniz.

Zaman geçtikçe makul kombinasyonlar yaparak katana, çanta, sopa ve çekiç gibi farklı silahları kullanma şansımız da bulunmaktadır. Bu yetenekleri kullanırken kendi kontrolcümde sorun oldu mu bilmiyorum ama bu özel yetenekleri kullanamadığım ve öldüğüm zamanlar oldu.

Ayrıca her oyunu seviyorum. “savuşturma” Bu oyunda da sistem mevcut. Bu sayede mermilere veya saldırılara cevap verebilirsiniz. Evet oyunda silahlar mevcut ve düşmanları öldürerek onların silahlarını elde edebiliyorsunuz.

Silahlardan bahsederken vurma hissinden de bahsetmek isterim çünkü oyun Vuruş hissi çok pürüzsüz. Oyunun sadece silah modu olduğunu düşünmeden edemedim. Belki John WickBunun gibi bir şey oyun hissi verebilir.

Yani gördüğünüz gibi oyundaki bu çeşitli mekanikler sayesinde oyunu oynarken her sahnede oynayabiliyorsunuz. farklı bir aksiyon deneyimi Yaşıyorsun. Bu da oyunun sürükleyiciliğini arttırıyor ve oyundan aldığınız zevki ve zevki ikiye katlıyor.

Oyunda market sistemi bulunmaktadır. Bu pazarda; kombin yaparaköldürdüğümüz düşmanlardan düştük veya gizli sandıkların açılmasıKazandığımız parayla yukarıda anlattığım becerileri daha da güçlendirebiliriz.

Ayrıca oyunda duygusal sistem Ayrıca gecerli. Diyaloglarda vereceğiniz cevaplara göre olumlu ya da olumsuz duygu puanı kazanıyorsunuz. Daha sonra bu puanları piyasada kullanabilirsiniz. sağlık çubuğunuzu artırmak içinVeya bunu paraya dönüştürüp becerilerinizi güçlendirmek için kullanabilirsiniz.

Bu sebepten dolayı Duygu numaralarınıza dikkat etmek Seçim yapmanızı öneririm. Çünkü bazen bilinçli olarak kötü cevaplar Bunu ona veriyordum ve piyasada beceri satın almak için paraya çeviriyordum. Bu seçenekler diyalog ekranında genellikle sarıdır.

Oyunda dikkatimi çeken ve hoşuma giden bu detaya değinmeden bu başlığı sonlandıramam. Kombo yaparken düşmanlardan. Kaçmak için düğmeye bastığınızda Kombiniz bozulmadı. Yani bir kombin farklı tuş kombinasyonlarıKullanmaya devam edebilirsiniz.

Yorumlara gelip “kaç para aldın?” diye soruyorsunuz. Bunu söylemeden önce oyunun olumsuz yönlerine geçelim. (Enis Kirazoğlu’na ulaşamadığımızı da belirtmemize rağmen…)

Oyunda gördüğüm şu ki, böyle olmasaydı daha iyi olurdu. Eleştireceğim çok konu var . Yani aslında bazılarına pek bir şey söyleyemem. Çünkü böyle bir şey beklemiyordum. beklentiler gerçekleşmediçoktan.

Ancak oyunun bazı yerlerinde çok fazla var. sıkıldım olmuş. Özellikle hikayede ilerledikçe. “Şimdi lütfen bu anormalliği yakalamama izin verin ki hikayeye devam edebileyim”,  “Bu kovalamaca artık son bulsun lütfen.”Böyle anlar yaşadım.

Bazı parça dizileri oyun süresini uzatNeden bu kadar konulduğunu bilmiyorum ama bazı yerlerde Gereksiz derecede uzundu.Yukarıda övdüğüm müzik de güya bu uzunluktan kaynaklanıyor. Görünüşe göre müziğiniz yeterli değilTekrar tekrar çalmaya ve çalmaya devam ediyordu, bu da sevdiğim müziğin ortasında bayılmama neden oluyordu.

Oyundaki düşman çeşitliliğinin fazla olduğunu düşünüyorum. normal seviye , Bu, bunun gibi olmalı. Ancak yukarıda bahsettiğim bazı sahnelerin uzunluğundan dolayı Tekrar tekrar oynuyorum Öyle hissettim. Bu bana düşman çeşitliliğinin az olduğunu hissettirdi.

Oyunda markette satılıyor yeteneklerinizden bazıları işlevsiz Öyle olduğunu belirtmeliyim. özellikle oyun iki kez bitirdimoyunda biri olarak “zehir” ve “elektrik”“Zarar verir” ifadesini hâlâ anlamış değilim.

Evet, makul bir hasar veriyorlar ya da bir an için düşmanı sersemleterek Onu etkisiz hale getiriyorlar ama bu yeteneklere ihtiyacımız yok gibi görünüyor. Çünkü oyun çok hızlı aksiyon içeriyor.

O anda rastgele bir düşmanı zehirleyemem veya elektriksel hasar veremem. Çok Etkisiz kalıyorum. Yani düşmanın zehirden ölmesini beklemek yerine, iki hamlede kombo yaparak düşmanı öldürebilirim. Bu yüzden yetenek ağacı muhtemelen daha fazla Farklı şeyler eklenebilirdi.

Asıl görevimiz olan 4 anomaliyi yakalamaya çalışırken özellikle “Sanatçı” kovalamacası sonsuzdu.Ayrıca “Artist” boss dövüşü de beklediğim gibi olmadı.

Özellikle ilk savaşta bir o yana bir bu yana hareket ettiler. Hiçbir şey yapmadan sadece koşuyordu.Karakterin kendine has bir tarzı olduğundan çok daha havalı bir saldırı şemasına sahip olacağını düşünmüştüm ama Saldırı şeması bile yoktu.Daha çok parkur bazlıydı ve pek beğenmedim.

Güreşçi dışındaki tüm patronlar düşük seviye Kaldığını da belirtmeliyim. Oyunun ilk boss’u olan Pehlivan’ı ilk gördüğümde gerçekten çok etkilendim. Diğer boss savaşları da böyle mi olacak diye çok heyecanlandım ama diğer bosslarla karşılaştığımda biraz heyecanlandım. hevesim kırıldıaçıkçası.

Düşman yapay zekaÇok akıcı olduğunu da söyleyemem. Ne güzel ne de kötü Çünkü bazı yerlerde tuhaf davranıyordu. Bir yandan diğer yana atlayarak düşmanları çok kolay bir şekilde öldürebilirsiniz. Bazen bir köşede durursun ve sadece savuşturmaDüşmanları fırlatarak bile öldürebilirsiniz.

Her iki seferde de oyunu oynadım zor modda Bitirdiğimi de belirteyim. Ama tabi ki bu benimle ilgili. oyunun “normal” Zorluk derecesi diğer insanlar için bile sorun yaratabilir. Ancak bana göre zorluk derecesi tada bırakılmıştır.

Zor+’dan bahsetmişken, oyun Yeni Oyun + (NG+) Modun eksikliklerine de değinmek isterim. Aslında bu bir eksiklik değil belki bir öneri olabilir.

Sahip olduğum becerilerle Tekrar sıfırdan başlasamNasıl çalışacağını görmeye çalıştıktan sonra kendimi oyunu tekrar bitirirken buldum. özel bir zevkSatın aldım.

Ancak oyun bana her defasında zaten bildiğim özellikleri tekrar tekrar gösteriyor; “Nasıl savuşturulur”onun tarzı “öğretici”Açıkçası önümde diyebileceğimiz kısımları göstererek oyunu durdurması hızımı biraz yavaşlattı.

Dahası istediğim bölüme gidemiyorum Bu da biraz üzücü. Pehlivanla tekrar tekrar dövüşmek isterim. Elbette bahsettiğim özelliklerin muhtemelen farkındalar ve İleride düzelteceklerDüşünüyorum.

Sonuç: Türk oyun sektörüne hayat veren harika bir yapım.

Artıları:

  • Oyunun sanat tasarımı ve müziği tek kelimeyle harika.
  • Oldukça hızlı ve akıcı bir oynanışı var.
  • Diyalogları esprili, yaratıcı ve çok eğlenceli.
  • İlginç ve merak uyandırıcı bir hikayesi var.

Eksileri:

  • Beceri ağacı düzgün şekilde işlevsel değil.
  • Bazı parkurlar ve düşman sahneleri gereksiz derecede uzun ve tekrarlayıcı.
  • Yapay zeka bazen yoldan çıkar.
  • Bazı boss savaşları düşüktür.

Sonuçta ne mükemmel bir oyun ne de berbat bir oyundu. Çünkü harika bir oyun olduğuna dair bir argümanı yoktu. Hatta oyun hakkında Çünkü hiçbir beklentim yokBeklentilerimi aşan bir oyun olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Peki oyun satın alınmalı mı? Alınmayı hak ettiğini düşünüyorum. Artık oyunların lüks bir hobi aracı olduğunu biliyorsunuz arkadaşlar. Oyunun fiyatı 4 dolar yani 1 döner + ayran parası. Bu dönemde bu fiyata bu kalitede oyun var mı? Öyle düşünmüyorum.

Özellikle türk oyun sektörüYeni yürümeye başlayan bir çocuk gibi ilerlediğini düşünürsek, Yerli oyunlara doğru şekilde bağlı kalmamız gerekiyor. Düşünüyorum. Enis Kirazoğlu’na bölüme katkılarından ve sesimizi duyurma çabalarından dolayı teşekkür ederiz.

Oyunu oynarken çok eğlendim ve asla unutamayacağım unutulmaz bir deneyim yaşadım. Umarım bu oyunun devam serisini görürüz.

NİHAİ İNCELEME PUANI: 80/100

Başka incelemelerde görüşmek üzere. Kendine iyi bak.

Diğer oyun incelemelerimiz:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu